注意事項
【特設ショップに関する注意事項】
・特設ショップのご利用には、展覧会への入場券が必要です。
・大阪新商品を含む全ての会場販売商品につきまして、事後通販を実施いたします。
・転売目的での購入は、固くお断り致します。
・入場券のご購入は会場内でのグッズ全ての購入をお約束するものではございません。
・展覧会来場者以外の代行購入はできません。
・特設ショップ内混雑緩和のため、事前に特設ショップMAPをご確認ください。
・特設ショップでのお待ち合わせは禁止となります。また、特設ショップは30分以内でのご利用をお願いいたします。長時間特設ショップに留まられている場合はスタッフよりお声がけをさせていただく可能性がございます。
・特設ショップへのご入場1回につきお会計1回のみとなります。
・特設ショップは展覧会場の最後にございます。特設ショップからの入場はできませんので展覧会をご覧いただいた後にご利用ください。(展覧会・特設ショップ共に再入場はできません)
・当日の状況により、特設ショップへの入場およびお会計に長時間お並びいただく場合がございます。また、状況により整理券の配布を行う可能性がございます。
・商品の数に限りがございますので、完売の際はご容赦ください。また、商品の完売による観覧券の払い戻しはいたしません。
・販売在庫に関するお問い合わせ(現在の在庫数や入荷予定等)にはご回答できません。
・商品の完売情報、再入荷情報はCLAMP展公式HPおよび公式SNSをご確認ください。
・完売している商品の予約受付、取り置き、後日配送は対応しておりません。
・商品には販売上限数を設けさせていただいております。
お1人様1会計あたり各商品各種1個までとなります。
トレーディング商品は1BOXまでとなります。
購入制限を超えて商品を確保されている場合は、スタッフよりお声がけさせていただく可能性がございます。
また、予告なくお1人様あたりのご購入制限数の変更・販売中止となる場合がございます。
・トレーディング商品は絵柄をお選びいただいて購入することはできません。また商品の特性上、複数ご購入いただいても同じ絵柄の場合がございます。
BOXでご購入いただいても、全種類揃うとは限りませんのでご了承ください。
・重さを量る、比べる、商品を振る、開封する、商品を触って中身の形状を確認するなどのサーチ行為は一切禁止となります。
・初期不良をのぞき、商品の返品・交換は出来ません。
・初期不良品交換は商品のご購入から7日以内に商品に記載の問い合わせ先にご連絡ください。
期間を過ぎてからの返品・交換はお受けできませんのでご了承ください。
問い合わせの記載がない商品に関しましては、 こちらまでご連絡ください。
・不良品交換の場合は、商品購入時のレシートと現品を確認させていただきますので、レシートは大切に保管してください。
また、トレーディング商品の不良品交換につきましては、不良品と同じ絵柄の良品と交換いたします。
・会計内容は必ずその場でご確認ください。
その場を離れた後の釣り銭などの会計間違いは対応いたしかねます。
・商品画像はイメージです。実際の商品の色・デザインとは異なる場合がございます。
・商品の仕様は予告なく変更になる場合がございます。予めご了承ください。
・特設ショップでの撮影・録音・録画などの記録行為は禁止とさせていただきます。
・ひらかたパーク内外、公道および近隣施設でのグッズの交換・譲渡行為は、近隣施設や施設利用者のご迷惑となりますので、固く禁止させていただきます。
・お会計時の混雑緩和の為、なるべく釣銭が無いようにご協力をお願い申し上げます。
・商品の宅配サービス、ラッピング包装の受け付けは行っておりません。
・受注商品の海外への発送は行っておりません。
・受注商品をご購入いただいた後のお客様都合によるキャンセル・数量の変更・商品の返品や交換は原則としてお受けできません。
・待機列への割り込みは禁止です。同行者が先に並んでいても、必ず最後尾に並んでください。
また、待機列から一度抜けてお戻りになられた際は同じ場所ではなく最後尾からお並びいただきますのでご了承ください。
・特設ショップでのお客様同士のトラブルや事故、盗難に関して一切の責任を負えません。
・特設ショップでは、大変危険ですので絶対に走らないでください。
・特設ショップではスタッフの指示に従ってください。従っていただけない場合は入場、またショップのご利用をご遠慮いただく場合がございます。
・周辺の方を押したり、追い抜いたりする行為は大変危険ですので、絶対にしないようにしてください。また、そのような行為が発生した場合、特設ショップのご利用をご遠慮いただく場合がございます。
【支払い方法について】
・お支払いは現金の他にクレジットカード※1、電子マネー※2、交通系IC※3がご利用いただけます。
※1 VISA、MasterCard、American Express、Discover、Diners Club、JCB
※2 WeChatPay、Alipay、PayPay、メルペイ、auPAY、LINEPay、AEONPay、銀行Pay、d払い
※3 Suica、PASMO、Kitaca、TOICA、manaca、ICOCA、SUGOCA、nimoca、はやかけん
・クレジットカード、電子マネー、交通系ICでのお支払いは、現金でのお支払いより決済にお時間を頂くことがございます。
また、当日やむを得ない事情により、ご使用頂けない場合がございます。予めご了承ください。
【レジ袋有料販売について】
・特設ショップでは、環境保全の観点からレジ袋を有料とさせて頂きます。
サイズに関わらず1枚5円(税込)での販売を行っております。
プラスチックごみ削減のため、お客様のご理解、ご協力を何卒よろしくお願い申し上げます。
・CLAMP展オリジナルショッピングバッグも有料で販売しております。
※数に限りがございますので予めご了承ください。
【Regarding the Special Shop】
・Admission to the exhibition is required to access the Special Shop.
・All products sold at the venue, including new Osaka products, will be available for purchase online following the event.
・Purchases for resale purposes are strictly prohibited.
・Purchasing an admission ticket does not guarantee the purchase of all available merchandise at the venue.
・It is not allowed to buy tickets on behalf of someone else.
・To alleviate congestion within the Special Shop, please make sure to check the Shop’s map in advance.
・Gathering at the Special Shop is not allowed. We kindly request that you limit your time in the Special Shop to 30 minutes or less. If you remain in the Special Shop for an extended period, our staff may ask you to leave .
・Only one purchase transaction is permitted per entry into the Special Shop.
・The Special Shop will be located at the end of the exhibition hall. Access to the Special Shop is only granted after entering the exhibition. (Re-entry is not permitted for either the exhibition and or the Special Shop.)
・There may be long lines to the Special Shop and at checkout. Additionally, in certain circumstances, admission tickets for the Special Shop may be issued.
・Please note that due to limited product availability, items may sell out. We cannot offer refunds for admission tickets due to sold-out merchandise.
・We do not provide information on product availability (including inventory numbers, resupplies, etc.).
・Please check the official CLAMP EXHIBITION website and social media channels for information on sold-out merchandise and restocks.
・We do not provide reservations, holds, or later shipping for sold-out items.
・Customers are limited to a specific number of items per purchase.
Each customer is limited to one item per type per transaction.
There is a limit of 1 BOX for trading items. If you are found to have exceeded the purchase limit, our staff may approach you to ask you for your cooperation.
If you exceed the purchase limit, our staff may approach you to ask you to return the merchandise.
Additionally, please note that the purchase limit per person may change or sales may end without prior notice.
・You may receive trading items with the same design when purchasing multiples due to the nature of the products. The design of the trading items cannot be chosen.
Please note that purchasing a BOX does not guarantee receiving all varieties.
・All forms of item searching such as weighing, comparing, shaking, opening, or touching products to confirm their contents’ shape are strictly prohibited.
・Merchandise cannot be returned or exchanged, except in the case of initial defects.
・To exchange merchandise with initial defects, please contact the provided contact details on the merchandise within 7 days of purchase.
Please note that returns or exchanges will not be accepted after the specified period.
Please contact here for merchandise with no contact details provided.
・For merchandise exchanges, please keep the receipt and the defective item for inspection.
Additionally, when exchanging trading items, items with the same design will be exchanged.
・Please ensure to verify your purchase at checkout.
We cannot address accounting errors, such as incorrect change once you leave the premises.
・Merchandise images are for illustrative purposes only. The actual colors and designs may vary.
・Please note that the merchandise specifications may change without prior notice.
・It is strictly forbidden to take photographs, record audio, or film within the Special Shop.
・Exchanging or transferring items inside or outside the park, on public roads, or at nearby facilities is strictly prohibited as it may cause inconvenience to nearby facilities and individuals.
・To help alleviate congestion at checkout, please use exact change whenever possible.
・We do not provide home delivery or wrapping services for our merchandise.
・We do not provide shipping services for pre-order items to overseas locations.
・After purchase, we are unable to accommodate cancellations, changes in quantity, returns, or exchanges of pre-order items due to customer preferences.
・Cutting in line is not allowed. Please stand at the end of the line, even if your companions are ahead.
When rejoining the line, please stand at the end of it instead of going back to your previous place.
・We are not liable for any disputes, accidents, or thefts among customers at the Special Shop.
・For safety reasons, running is not allowed inside the Special Shop.
・Please follow our staff’s instructions in the Special Shop. Failure to comply may result in denial of entry or use of the Shop.
・It is extremely dangerous to push or overtake others in the vicinity. We kindly request you to refrain from doing so. If such behaviors occur, we may ask you to leave the Special Shop.
〇 Payment Methods
・Payments can be made with cash, credit cards (*1), e-money (*2), and transportation IC cards (*3).
*1: VISA, MasterCard, American Express, Discover, Diners Club, JCB
*2: WeChat Pay, Alipay, PayPay, Merpay, au PAY, LINE Pay, AEON Pay, Bank Pay, d Payment
*3: Suica, PASMO, Kitaca, TOICA, manaca, ICOCA, SUGOCA, nimoca, Hayakaken
・Please note that payments made with credit cards, e-money, and transportation IC cards may take longer to process than cash payments.
Additionally, please be aware that unforeseen circumstances may prevent us from accepting these payment methods on the day of the event.
〇 Regarding Plastic Shopping Bags
・As part of our efforts to protect the environment, we will charge a fee for plastic bags at our store.
Regardless of the size, each bag costs 5 yen (tax incl.).
We kindly ask for your understanding and cooperation in reducing plastic waste.
・Original CLAMP EXHIBITION shopping bags will also be available for purchase.
*Please note that the quantity is limited.
[关于特设商店的注意事项]
・使用特设商店需要先进入展览会场。
・包括大阪新商品在内的所有会场销售商品,都将实施事后通販。
・严禁以转售为目的的购买行为。
・购买入场券并不保证可以购买到会场内的所有商品。
・不得以参观者以外的任何人名义代理购买。
・请提前查看商店地图,以减少店内拥挤。
・禁止在商店里集合碰头,并请在30分钟内结束购物。如果您在商店停留时间较长,有可能会有工作人员过来给予提醒告知。
・每次入店只能支付一次。
・特别商店设在展览会场的最后。从商店无法返回会场,请在看完展览后入店。 (展览会场和特设商店均不可再次入场)
・根据当天情况,入店及付款时可能需要长时间排队。并且,根据情况可能会进行特设商店入场整理券的分发。
・由于商品数量有限,若商品售完,敬请见谅。此外,即使商品售罄,门票将不予退还。
・我们无法回答有关销售库存(当前库存、到货时间等)的询问。
・售罄商品及补货信息请确认CLAMP展官方网站及官方SNS。
・不接受预订,保留,日后发货已售罄的商品。
・我们对每种商品都设定了销售数量限制。
每人每次结账时,每个商品每款最多只能购买1 件。
盲盒类商品 仅限购买一盒。
如果您购买的商品超出购买限额,我们的工作人员可能会要求您把商品放回。
此外,每人的购买限额可能会发生变化,或者可能会停止销售,恕不另行通知。
・购买盲盒类商品 时无法选择图案。出于商品特性,即使您购买多件,也有可能是同款同案。
请注意,即使您购买整盒,也有可能无法收集全种类。
・严禁称重、比较、摇晃、开封商品的行为、以及触摸商品以确认内容物形状等行为。
・除初始缺陷外,商品不能退货或换货。
・更换初始缺陷不良品时,请在购买后7天内联系商品上记载的联系方式。
请注意,在此期限之后我们将无法接受退货或换货。
对于未列出联系方式的商品,请在此处与我们联系。
・更换缺陷商品时,我们将检查购买时的收据和实际商品,因此请妥善保管好收据。
此外,更换有缺陷的盲盒类商品 时,我们将提供与缺陷商品同一图案的同款商品。
・请务必当场确认购买金额明细。
如果您已离场,我们将无法处理任何如找钱金额不当等会计错误。
・商品图片仅供参考。实际商品的颜色和设计可能会有所不同。
・商品规格如有变更,恕不另行通知,请注意。
・特设商店内禁止摄影、录音、录像等录制行为。
・在园区内外、公路以及附近设施进行商品交换和转让行为会对附近设施及设施使用者造成困扰,因此严禁此类行为。
・为了减少结账时拥挤,请您配合尽量避免找零钱。
・我们不提供送货上门服务或商品包装服务。
・定制商品不运送到海外。
・购买定制商品后,原则上不接受取消、变更数量、退货、换货。
・禁止付款结账时插队。即使您的同伴排在前面,也请您务必在队伍的末尾排队。
请注意,如果您离开等候队伍再返回,我们将要求您从队列末尾重新排队。
・本店对顾客之间发生的纠纷、事故、盗窃等不承担任何责任。
・请不要在特设商店内奔跑,这非常危险。
・在特设商店里请遵循工作人员的指示。如果您不遵守规定,您可能会被拒绝入店或不能在店里消费。
・请务必避免推挤或赶超周围人等极其危险的行为。如果发生此类行为,您可能会被拒绝入店。
〇关于支付方式
・除了现金以外,还可以使用信用卡*1、电子货币*2、交通IC*3等方式进行支付。
*1 VISA、万事达卡、美国运通卡、Discover、Diners Club、JCB
*2 微信支付、支付宝、PayPay、Merpay、auPAY、LINEPay、AEONPay、银行Pay、d Payment
*3 Suica、PASMO、Kitaca、TOICA、manaca、ICOCA、SUGOCA、nimoca、Hayakaken
・使用信用卡、电子货币或交通IC卡付款可能比现金付款需要更长的时间。
此外,当天如发生不可避免的情况可能会导致您无法使用该服务,请注意。
〇 关于购物袋的有偿销售
・为了保护环境,本店将收取购物袋费用。
无论尺寸大小,每个购物袋均以 5 日元(含税)出售。
我们感谢您在减少塑料废物方面的理解与合作。
・可购买CLAMP展的原创购物袋。
*数量有限